Przejdź do głównej zawartości

Stomatologia wita! :)



Cześć tu joa143!

Tak, ta co była chora i wyglądała okropnie ( Dzięki zbuntowana :P ). Obijałam się z tym postem, wiem i za to Was bardzo przepraszam ale zawsze coś mnie odciągało od tego. Niestety życie pisze swoje scenariusze.
Teraz trochę o mnie i o czym zazwyczaj będę pisała. Chociaż nie do końca :D
Jestem dyplomowaną asystentką i higienistką stomatologiczną. Chcę Wam ogólnikowo opisać jakie mam uprawnienia i na czym polega moja praca :)

Dyplom z asystentki stomatologicznej robiłam przez rok w Szkole Medycznej w Poznaniu (nie będę robiła tutaj reklamy), gdy uzyskałam go zachciało mi się podwyższyć swoje kwalifikacje i poszłam dalej uczyć się na higienistkę stomatologiczną. Trwało to kolejne dwa lata. Znowu się udało i też zdobyłam dyplom. Fakt nie było lekko bo od poniedziałku do piątku praca a weekendy szkoła. No ale cóż żeby coś osiągnąć trzeba się trochę poświęcić .

Kim jest asystentka stomatologiczna?

Większość z Was nazywa nas pomocą dentystyczną. Dla niektórych dyplomowanych asystentek jest to wkurzające. Trochę się nie dziwię bo sama czasami się denerwuję jeśli ktoś mnie tak nazwie, ale wiem że ludzie nie robią tego złośliwie lecz z niewiedzy. Pomocą dentystyczną można nazwać osobę która pracuje w gabinecie stomatologicznym ale która nie posiada kwalifikacji w tym kierunku.
Co robi asysta? Wszystko :P Oczywiście to wszystko zależy od formy zatrudnienia, zakresu obowiązku itp. Zazwyczaj asystujemy przy zabiegach, dbamy o czystość w gabinecie (dezynfekcja, sterylizacja narzędzi), zapisujemy pacjentów na dany zabieg do danego lekarza. Ogólnie robimy wszystko to żeby gabinet stomatologiczny mógł funkcjonować i przyjmować pacjentów. To tyle.

Kim jest higienistka stomatologiczna?

Na tym bardziej chciałabym się skupić. Higienistka robi to samo co asysta lecz sama może przyjmować pacjentów (dorosłych i dzieci) na dane zabiegi które może robić. Zazwyczaj zajmuję się profilaktyką czyli zapobieganiem próchnicy. U osób dorosłych najczęściej robimy: skaling, piaskowanie i fluoryzacje. Te zabiegi często robi się je razem ale różnie to bywa. Nie każdy pacjent jest taki sam :D Natomiast u dzieci robimy: impregnacje, lakowanie i lakierowanie.

To wszystko na tyle, nie chce Was przynudzać. Jeśli będziecie zainteresowani danym zabiegiem to dajcie znać. Wtedy opisze bardziej szczegółowo :) Macie pytania? To śmiało piszcie! :P









Komentarze

Obserwatorzy